Dah masuk, susah nak keluar

Bismillah.

Antara spot yang paling saya saaaaaangat suka nak melepak ialah di kedai jahit Karysma. Kedai ni, terletak di Seksyen 4 Tambahan, Bandar Baru Bangi. Pula tu, tak banyak kedai yang menjual kelengkapan menjahit di Bangi ni. Maka ia memang SPOT HANGAT untuk pencinta jahit di Bandar Baru Bangi ni…

Ini dia kedainya. Di tingat atas pula ialah rungan kelas menjahit. Jadual kelas, ada ditampal di pintu masuk. Jadi kalau korang nak kelas apa, hari apa, bayaran berapa, semuanya ada ditampal di pintu.
Ish… Saya tak boleh betul kalau p kedai Karysma ni. Susah nak keluar kedai. Lepas tu rasa nak beli semua barang dalam kedai. Huhuhu..
Saya mula Karysma sejak 2008, eh ke 2009. Masa tu sibuk menjahit tudung DIY. Jadi waktu rehat, kadang sanggup tak makan, semata nak ke kedai Karysma ni. Gigih betul! Hahahaha. Sebabnya masa tu masih menetap di KL.
Buat yang masih mencari kedai yanv menjual kelengkapan menjahit, boleh ke kedai Karysma ni ya. Ohya, jangan pergi hari Jumaat sebab kedai tutup. Hari lain, buka.

Continue Reading

Perempuan, Isteri & ….

Siapa pernah menonto filem ‘Perempuan, Isteri dan ….’ . Filem lakonan Sofea Jane dan Nasir Bilal Khan pada tahun 1993. Sangat la daring cerita ni. Tapi sebenarnya banyak dah cerita Melayu yang daring dari awal penyiaran pun.

Saya bukan nak buat ulasan mengenai filem ini. Kalau nak review, perlu menonton semula. Hahaha… Nanti-nantilah. Saya sebenarnya nak kongsi mengenai kisah rumahtangga, terutamanya mengenai TANGGUNGJAWAB ISTERI. Bukan apa, saja-saja mahu ingatkan diri sendiri, apa sebenarnya tanggungjawab isteri itu. Dari dok musing-musing cari kat internet tu, baik saya kumpulkan dalam blog sendiri kan. Senang, boleh tengok-tengok balik bila terlupa.

Secara ringkasnya :

ssss

 

 

Kenapa perlu :

isteri taat suami

 

Sebenarnya, tak banyak pun yang kita kena buat. Yang paling penting ialah kita IKHLAS dan REDHA. Niatkan setiap pagi, apa yang kita buat untuk suami dan anak-anak itu semata-mata untuk mencari KEREDHAAN ALLAH, mencari KASIH SAYANG ALLAH. Itu sahaja.

Sebagai seorang ISTERI dan IBU, kita perlu banyakkan BERDOA untuk suami dan anak-anak. Mohon supaya dipermudahkan urusan suami ketika keluar bekerja. Mohon supaya apa yang suami kerjakan itu tidak bercanggah dengan ajaran Islam. Mohon dijauhkan suami dari gangguan syaaitan dan manusia yang berhasad dengki. Untuk anak-anak pula, mohon supaya anak-anak diterangkan hati mereka supaya mudah untuk menerima pelajaran, mudah menghafal Al-quran. Mohon supaya anak-anak membesar dengan keadaan yang baik. Selain itu jangan lupa berdoa supaya kita menjadi isteri dan ibu yang baik buat suami dan anak-anak.

 

Banyakkan solat TAHAJJUD, DHUHA, HAJAT, dan solat TAUBAT. Mohon supaya perkahwinan kita itu membawa ke syurga bersama suami tercinta.

 

Tapi, en suami jangan lupa ya dengan tanggungjawab anda.

12919647_10154090030742417_2935168596082428605_n

 

Ok?

Continue Reading