Bengkel Nutrisi Shaklee 11/2014

bengkel-nutrisi

Bengkel Nutrisi Shaklee – Soalan saya kepada diri sendiri, berapa kali mahu pergi? Kalau pergi yang ini, maksudnya sudah TIGA kali saya menghadiri bengkel nutrisi Shaklee!

 

Hahaha… Ok, saya tidak dapat menahan diri untuk tidak pergi ke bengkel kali ini. Ini kerana peserta kali ini tidak ramai. Hanya 30-40 orang sahaja. Kalau sebelum ini, peserta adalah sangat ramai, 100-200 orang (bergantung dengan lokasi).

 

bn8

Tengoklah. Pergi bengkel Shaklee tapi bawa mainan sekali. Ya, sekarang, perlu buat begini. Tapi sikit sangat yang dibawa. Jejaka yang seorang ni cepat bosan. Lansung di cari mainan di lantai. Habis semua kasut orang mahu diusiknya. Dari satu meja ke satu meja. Mujur juga dia tak redah satu dewan!
bn1
Inilah orangnya. Ni belum dapat kaki sepenuhnya. Tapi sudah lasak sangat-sangat. Kakak-kakanya pun tak larat nak jaga adiknya yang sorang ni. Aktif. Baby Shaklee memang gini. InsyaAllah sihat. InsyaAllah aktif. InsyaAllah lasak tak ingat.
bn2
Tekun kakak-kakaknya buat hal masing-masing. Ada dua orang lagi tidak ikut. Perancangan asal, semua ikut ke sini. Tetapi disebabkan Azrie tidak mahu bangun, jadi ayahnya tinggal di rumah menjaga Azrie. Program dimulakan dengan ucapan pembukaan dari Nutritionist Nurul (branch KL) dan diikuti dengan Nutritionist Celine (HO) untuk sesi pagi.
bn
Dari jam 10 sehingga jam 1230, Nutritionist Celine telah memberikan penerangan terhadap setiap produk. Sesi berehat sebentar untuk makan tengahari dan solat Zuhur. Adoooi… Tadi baru belajar mengenai makanan dan kesihatan. Tapi bila lunch, tengok apa yang saya makan!
bn4
Hahaha.. Meriah you! Ayamnya separuh. Silap tapau satu pinggan sebab Azyana dan Azzalea tak habis makan. Diorang sambung makan dirumah. Sempat juga makan cubit-cubit di dalam kelas.
bn5
Ok, tu Azmie dah tiup trompet kata Cik Niza. Nak panggil orang masuk kelas. Nak mulakan sesi petang pula. Sesi petang dikendalikan oleh Nutritionist Nurul. Setelah habis semua produk diterangkan. Sesi berehat selama 5 minit. Dan seterusnya diteruskan dengan sesi menjawab soalan! Hahahah.. Korang agak-agakla kan.. CikYut fokus ke tidak tadi dalam kelas. I jawab tak tengok buku ok. Jawapannya sangat tricky. Ada yang satu soalan tu, perlukan dua jawapan. Kalau salah satu, maknanya salahlah untuk soalan tu. Itu yang kasi CikYut lemah tu! Hahaha.. Dah lama tak masuk peksa weei.
Macam biasa, habis sesi kita ada acara bergambar beramai-ramai.
bn6
Buat rakan-rakan pengedar. Sama ada anda aktif atau tidak, saya sangat galakkan anda untuk menghadiri bengkel ini. Supaya anda mendapat maklumat secara terus dari pakar nutrisi Shaklee. Bukan hanya dengar-dengar dari orang lain. Baca semata di Facebook atau di internet. Ambil tahu apa yang anda makan. Kenapa anda perlu makan suplemen. Bagaimana untuk makan dengan betul. Dengan cara ini, anda akan lebih yakin dengan apa yang anda masukkan ke dalam mulut anda.
Continue Reading

24jam tak pernah cukup…

Assalamualaikum wbt…

 

Semoga kalian masih sihat dan segar bertenaga walaupun jam sudah menunjukkan hampir jam 5pm. Tatkala ini, ramai yang sedang menyudahkan kerja-kerja di penghujung kertas, dan berpusu-pusu keluar dari pejabat untuk pulang ke rumah.

Ohya, sebelum tu jangan lupa punch out dulu ya!

 

busy mom

 

Siang kita sibuk dengan kerja, apabila pulang ke rumah, kita akam sibuk menguruskan anak-anak dan suami pula. (oops, suami dulu ya, baru anak-anak!). 24jam dalam sehari begitu pantas berlalu. Baru selesai masak, sudah masuk waktu maghrib. Solat dan mengaji bersama keluar. Kemudian, makan malam. Selepas makan, duduk mengadap anak-anak. Yang ada kerja sekolah, buat bersama dengan mereka (ke mak-mak yang buat kerja sekolah anak-anak!!?) hihihih…

Anak-anak masuk tidur, ibunya pun kena ikut sekali. Semua nak tidur di celah ibu. Sampai ibunya nak berguling pun tak boleh. Apabila anak-anak dah tidur, ibu sambung lagi kerja. Kemas baju untuk esok. Gosok baju kalau ada yang belum gosok lagi. Kemas dapur ke, layan en suami ke.. Peeergh.. Memang SUPERMAK la ka.. Tabik spring untuk smeua ibu, mak, mami, momma, dan apa jua panggilan yang seangkatan.

Yang paling PENTING, lakukan ia kerana rasa cinta dan sayang kepada keluarga. Lakukan ia sepenuh hati. Lakukan ia seikhlas mungkin dan lakukan ia keran ALLAH SWT. InsyaAllah, ganjarannya hanya datang dari Allah.

Ok, jom balik. Tukar uniform lain pula ya! Sampai jumpa lagi!

XOX

~Cik Yut~

pst : Korang, jangan lupa pi www.sihat2u.com umtuk dapatkan segala macam suplemen, terutamanya suplemen untuk ibu menyusu, ibu hamil, suplemen utk cantik dll lah! Tengok, jangan tak tengok!

Continue Reading